Onlangs is ons team weer uitgebreid, dit keer met de komst van Patrick.
De opgewekte Patrick is net vader geworden van zijn vierde zoon, heeft klantvriendelijkheid hoog in het vaandel staan en is liefhebber van de vrijmibo. Er is natuurlijk nog veel meer over Patrick te vertellen, dus hij stelt zichzelf graag aan u voor.
Wie is Patrick?
Mijn vriendin en ik hebben inderdaad net onze tweede zoon mogen verwelkomen op de wereld, een prachtig jochie! We delen ons huis met een hond, een kat en nog drie kinderen uit voorgaande relaties die er om de week ook zijn. Een gezellige drukte met zijn zevenen. We zijn momenteel op zoek naar een ander huis, liefst in Julianadorp. Wanneer ik niet aan het werk ben doe ik zo min mogelijk (grapje!). Ik hou van koken en lekker eten, kijk graag een film of serie en werk als hobby aan computers en telecommunicatie. ‘En formule 1!’ roept mijn vriendin zojuist. Of ik ook guilty pleasures heb? Frikandel speciaal. Whisky en Red Bull!
Wat deed je voordat je bij Pixelbyte kwam werken?
In mijn middelbareschooltijd heb ik de schildersopleiding genoten, daarna ben ik doorgestroomd naar de opleiding autoschadehersteller. Die laatste opleiding heb ik niet afgemaakt, ik was een beetje een opstandige puber. Gelukkig kwam ik goed terecht in een callcenter waar ik goed begeleid werd en veel telefonisch werk in de dienstverlening en verkoop heb gedaan. Ik had er de mogelijkheid om een opleiding te volgen en ben daarna in de retail terechtgekomen bij Belcompany. Ik heb in de winkel in Haarlem gewerkt en ben daarna in de verkoop gaan werken bij KPN in Den Helder. Op de achtergrond was ik altijd bezig met ICT en heb ik mijn kennis ontwikkeld. Ik heb de evolutie van Windows gevolgd en zag de mogelijkheden steeds maar uitbreiden.
Na vier jaar KPN maakte ik de overstap naar XS4All als helpdeskmedewerker en heb ik daar een stage genoten als werkplekbeheer. Er was daarna helaas geen betaalde functie beschikbaar en in telefonische verkoop zag ik geen uitdaging meer. Ik wilde graag met mijn handen aan het werk. Die kans kreeg ik in 2007 bij Swarovski als ICT-Coördinator, waar ik daarna tien jaar met plezier gewerkt heb. Swarovski is een groot bedrijf en ik kreeg er de mogelijkheid om internationale werkervaring op te doen. De verhuizing van het bedrijf van Den Helder naar Amsterdam heb ik samen met een collega georganiseerd. Helaas kwam er door een reorganisatie een einde aan mijn dienstverband waarna ik bij Mercedes Benz aan de slag ben gegaan. En nu bij Pixelbyte!
Wat heeft je doen besluiten bij Pixelbyte te gaan werken?
Ik heb vorig jaar op de vacature gereageerd waarvoor Oscar is aangenomen. Bram belde op het moment dat ik op vakantie ging en we spraken af na mijn vakantie weer contact te hebben. Helaas was de vacature toen al ingevuld maar we hielden contact, er was wederzijdse interesse. Het werken in een ICT-bedrijf trok me erg aan. Met name de samenwerking met mensen die net als ik veel technische kennis hebben. Een bedrijf waar ik de mogelijkheid zou hebben veel te leren, maar me ook staande kon houden met de kennis en ervaring die ik al had. Gelukkig kwam er dit jaar nog een positie beschikbaar bij Pixelbyte. Bram en ik hadden een click en we hebben een goed gesprek gevoerd over ergernissen en behoeftes. Er was al waardering voordat ik werd aangenomen en ik word gewaardeerd om wie ik ben bij Pixelbyte, dat is heel prettig.
Tja, en toen kwam de coronavirus-uitbraak. Ik startte op 1 april en de coronamaatregelen waren al van kracht. Ik ben daardoor nog maar drie keer op kantoor geweest, de eerste dag was het spullen ophalen en meteen thuis beginnen met werken. Dat is best een beetje een gek begin maar het gaat evengoed prima. Het is een dynamische functie waarin ik lekker de handen uit de mouwen kan steken en vaak de weg op kan om klanten te bezoeken. Daar had ik erg behoefte aan, dat klantencontact. Bij Pixelbyte kan ik mijn kennis en vaardigheden in de technische dienstverlening verder ontwikkelen.
Vertel eens iets over je werk bij Pixelbyte?
Alle kennis op ICT-gebied die ik nu heb komt voort uit werkervaring. Ik ben echt een autodidact. Toch zijn papiertjes belangrijk om de technische kennis die ik al heb te bevestigen. Ik ben dus bezig met het behalen van certificaten. Het werk bestaat uit het allround ondersteunen van klanten en het leveren van de diensten van Pixelbyte. En vergeet niet de vrijmibo, die vind ik het allerleukste! Het is heel prettig werken bij Pixelbyte. De interactie, het feit dat ik me niet hoef aan te passen om me thuis te voelen in het team. Het loopt gewoon lekker. Wat ik heel belangrijk vind en waar ik goed in ben is klantvriendelijkheid, mijn aandacht voor de klant. Ik krijg bij Pixelbyte alle kans om daarin het voortouw te nemen. Ik heb genoeg verkoop gedaan in mijn carrière, nu wil ik graag een goede dienstverlening op allerlei niveaus verzorgen voor onze klanten.
Hoe ziet een dag bij Pixelbyte er voor jou uit?
Ik rol mijn bed uit, maak een broodje en ga aan de slag vanuit huis. Momenteel hebben we één keer in de maand overleg op kantoor. Ik bezoek klanten en verleen service in de breedste zin van het woord. Ook heb ik vaak overleg met Bram gedurende de dag, we plegen regelmatig even een belletje met elkaar om zaken uit te leggen. De diversiteit van het werk vind ik heel leuk. Van het helpen van een seniore dame met een pc-probleem tot het verlenen van service aan een groot boekhoudkantoor.
Wil je verder nog iets kwijt aan de lezers?
Aan de lezers en klanten: als er iets is gewoon bellen, schroom niet. We zijn u graag van dienst!