U kunt een aantal zaken zelf uitsluiten:
- Controleer het wifi-bereik op de plaats waar u zich bevindt. Wanneer dit onvoldoende is, dan kunnen we een UniFi wifi-accesspoint voor u bijplaatsen om de dekking te verbeteren.
- Controleer of er, op het moment dat u wifi gebruikt, elders op uw locatie andere computers of internet-apparatuur (een slimme tv, radio, …) gebruik maken van het dezelfde internetaansluiting. Deze apparatuur kan een groot deel van uw internetsnelheid gebruiken waardoor er onvoldoende overblijft voor u. Het probleem is dan geen wifi-probleem, maar een internetaansluiting die niet voldoende bandbreedte (snelheid) heeft voor alle daarachter aangesloten apparatuur. U kunt als test een speedtest uitvoeren op bijvoorbeeld: https://www.speedtest.net/
- Wanneer het wifi-bereik voldoende is en er is geen andere apparatuur die gebruik maakt van uw internetaansluiting, controleer dan met een ander apparaat dan het apparaat waarop u problemen ondervindt, op dezelfde locatie, of de verbinding op dat apparaat ook op hapert. Gebruik bijvoorbeeld een andere laptop voor deze test. Hiermee sluit u uit of het probleem zich aan de kant van het apparaat, of aan de kant van de wifi bevindt. We zien vaak dat wifi-problemen eigenlijk problemen op een specifieke computer blijken te zijn en dat de wifi verder in orde is.
- Heeft u bovenstaande zaken uitgesloten en ervaart u nog steeds problemen? Neem dan contact met ons op voor verdere ondersteuning.